Werkwijze

Onderstaand is onze werkwijze beschreven op basis van ‘Full-Service’, waarbij wij al het mogelijk voor u regelen. Uiteraard kunt u ook zelf een of meerdere van deze werkzaamheden uitvoeren, waardoor de kosten van onze dienstverlening lager zullen uitvallen.

1. Na kort telefonisch onderhoud plannen wij een intakegesprek in bij u thuis, waarbij wij uw wensen inventariseren en de regelgeving met u doornemen. Dit is gratis en vrijblijvend.

2. Na het intakegesprek sturen wij u een voorstel toe gebaseerd op uw specifieke wensen. Ook vragen wij de wettelijk benodigde gegevens bij u op, zoals gegevens van uw inkomen en een uittreksel van het BRP. Deze stap is nog steeds gratis en vrijblijvend.

3. Als u akkoord bent met ons voorstel dan zoeken wij binnen ons huidige bestand een aantal au pairs die uitstekend bij uw gezin passen. Indien wij niet over uitstekend passende au pairs beschikken, dan zullen wij die op maat voor u werven (dit kost doorgaans circa 2 weken). Wij stellen deze au pairs aan u voor. U kunt met deze voorgestelde au pairs contact leggen via bijvoorbeeld Facebook, Skype of de telefoon. Deze stap is voor u nog steeds geheel gratis en vrijblijvend, de enige verplichting die u heeft is dat als u met een door ons voorgestelde au pair verder wilt gaan, dit via ons bureau gedaan dient te worden (en niet via een ander au pair bureau).
Als u zelf al een au pair gevonden heeft, dan wordt deze derde stap overgeslagen.

4. Als u enthousiast bent en verder wilt gaan met een au pair (van uw keuze), dan sturen wij u de factuur voor onze dienstverlening en een voorschot op de bijkomende kosten die wij voor u zullen voldoen. Als deze factuur betaald is dan dienen wij de aanvraag voor de verblijfsvergunning in bij de IND (dit duurt normaliter maximaal 10 werkdagen). Tevens stellen wij in samenspraak met u en uw au pair de verplichte ‘dagindeling’ op en ondertekenen deze bij de Filipijnse Ambassade in Den Haag of bij een notaris in uw buurt, waarna deze naar uw au pair gestuurd worden ter ondertekening.

5. Terwijl wij wachten op de goedkeuring van de IND wordt uw au pair al verder door ons voorbereid op de Nederlandse taal en cultuur. Als uw au pair in de Filipijnen verblijft (en niet al in een ander Europees land als au pair verblijft) dan wordt zij tevens door onze Filipijnse afdeling voorbereid op haar taken binnen uw gastgezin.

6. Na goedkeuring van de IND begeleiden wij uw au pair om haar Visum op te halen, waarmee zij Nederland in kan reizen. Hierna boeken wij de vliegticket voor uw au pair.

7. Uw au pair arriveert in Nederland, wij halen haar desgewenst op van het vliegveld en vervoeren haar naar uw gezin.

8. Gedurende het jaar dat uw au pair in Nederland verblijft begeleiden wij uw au pair met de verplichtingen in Nederland (zoals inschrijving BRP, TBC onderzoek et cetera), organiseren wij regelmatig culturele uitstapjes voor uw au pair, komen wij minimaal eenmaal bij uw gezin op huisbezoek, hebben wij regelmatig contact met u en uw au pair. Wij zijn uw aanspreekpunt bij vragen, problemen of klachten en wij staan voor u klaar in het geval van een noodgeval.

9. Na afloop van het jaar brengen wij uw au pair desgewenst terug naar het vliegveld. Uiteraard voorzien wij u graag van een nieuwe au pair, als u dat wenst.

Vraag direct een kennismakingsgesprek aan!